ਸਤਿਗੁਰਬਚਨਕਮਾਵਣੇਸਚਾਏਹੁਵੀਚਾਰੁ॥
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Repost: thoof/incense sticks (by daas123)

Posted by Jatinderpal Singh 
Sukhdeep Singh veer Ji you said signing it won't change anything. You make it sound like we should close our eyes put cotton in our ears and pretend its ok.
Vaah when you get to Durgah let's hope you don't give that as an answer to Guru Ji.

Remember the beadbi can stop anytime Guru has the power to stop it. He is just testing us to see if we are the same Khalsa he created. Our job is to shout tell everyone wants happening, the result is in gurus hand.

Is this what we become deciding if a petition against the disrespect won't work.

Example your parents walking down a street someone attacks them or swears at them we would rip there heads off. Why do we try to get justice for them n a court of law.
Are they more important then our Guru.

We bring awareness you be suprsied how many people don't even know ths is happening. I sent an email at work asking people to sign and you will be suprsied how many Said how coud this happen.
Reply Quote TweetFacebook
Quote
sukhdeep singh
The truth is this practice originates from Baba Bishan Singh who was a nirmala . He taught it to Sant Sunder Singh Ji, who in return taught it to Giani Gurbachan Singh JI. The pracitce never existed during the times of Guru Sahiban and the panthic scholars have regarded the practice as MANMAT. If some deras like to practice this maryada fair enough but its not panthic maryada to do so.

sukhdeep singh this is what guru sahib says about people like u who do ninda of gursikhs




ਅਸਟਪਦੀ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਆਰਜਾ ਘਟੈ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਜਮ ਤੇ ਨਹੀ ਛੁਟੈ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਸੁਖੁ ਸਭੁ ਜਾਇ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਨਰਕ ਮਹਿ ਪਾਇ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਮਤਿ ਹੋਇ ਮਲੀਨ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਸੋਭਾ ਤੇ ਹੀਨ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਹਤੇ ਕਉ ਰਖੈ ਨ ਕੋਇ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਥਾਨ ਭ੍ਰਸਟੁ ਹੋਇ ||
ਸੰਤ ਕ੍ਰਿਪਾਲ ਕ੍ਰਿਪਾ ਜੇ ਕਰੈ ||
ਨਾਨਕ ਸੰਤਸੰਗਿ ਨਿੰਦਕੁ ਭੀ ਤਰੈ ||੧||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੂਖਨ ਤੇ ਮੁਖੁ ਭਵੈ ||
ਸੰਤਨ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਕਾਗ ਜਿਉ ਲਵੈ ||
ਸੰਤਨ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਸਰਪ ਜੋਨਿ ਪਾਇ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਤ੍ਰਿਗਦ ਜੋਨਿ ਕਿਰਮਾਇ ||
ਸੰਤਨ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਤ੍ਰਿਸਨਾ ਮਹਿ ਜਲੈ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਸਭੁ ਕੋ ਛਲੈ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਤੇਜੁ ਸਭੁ ਜਾਇ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੂਖਨਿ ਨੀਚੁ ਨੀਚਾਇ ||
ਸੰਤ ਦੋਖੀ ਕਾ ਥਾਉ ਕੋ ਨਾਹਿ ||
ਨਾਨਕ ਸੰਤ ਭਾਵੈ ਤਾ ਓਇ ਭੀ ਗਤਿ ਪਾਹਿ ||੨||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਮਹਾ ਅਤਤਾਈ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਖਿਨੁ ਟਿਕਨੁ ਨ ਪਾਈ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਮਹਾ ਹਤਿਆਰਾ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਪਰਮੇਸੁਰਿ ਮਾਰਾ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਰਾਜ ਤੇ ਹੀਨੁ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਨਿੰਦਕੁ ਦੁਖੀਆ ਅਰੁ ਦੀਨੁ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਨਿੰਦਕ ਕਉ ਸਰਬ ਰੋਗ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਨਿੰਦਕ ਕਉ ਸਦਾ ਬਿਜੋਗ ||
ਸੰਤ ਕੀ ਨਿੰਦਾ ਦੋਖ ਮਹਿ ਦੋਖੁ ||
ਨਾਨਕ ਸੰਤ ਭਾਵੈ ਤਾ ਉਸ ਕਾ ਭੀ ਹੋਇ ਮੋਖੁ ||੩||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਸਦਾ ਅਪਵਿਤੁ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਕਿਸੈ ਕਾ ਨਹੀ ਮਿਤੁ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਡਾਨੁ ਲਾਗੈ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਸਭ ਤਿਆਗੈ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਮਹਾ ਅਹੰਕਾਰੀ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਸਦਾ ਬਿਕਾਰੀ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਜਨਮੈ ਮਰੈ ||
ਸੰਤ ਕੀ ਦੂਖਨਾ ਸੁਖ ਤੇ ਟਰੈ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਨਾਹੀ ਠਾਉ ||
ਨਾਨਕ ਸੰਤ ਭਾਵੈ ਤਾ ਲਏ ਮਿਲਾਇ ||੪||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਅਧ ਬੀਚ ਤੇ ਟੂਟੈ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਕਿਤੈ ਕਾਜਿ ਨ ਪਹੂਚੈ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਉਦਿਆਨ ਭ੍ਰਮਾਈਐ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਉਝੜਿ ਪਾਈਐ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਅੰਤਰ ਤੇ ਥੋਥਾ ||
ਜਿਉ ਸਾਸ ਬਿਨਾ ਮਿਰਤਕ ਕੀ ਲੋਥਾ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕੀ ਜੜ ਕਿਛੁ ਨਾਹਿ ||
ਆਪਨ ਬੀਜਿ ਆਪੇ ਹੀ ਖਾਹਿ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਅਵਰੁ ਨ ਰਾਖਨਹਾਰੁ ||
ਨਾਨਕ ਸੰਤ ਭਾਵੈ ਤਾ ਲਏ ਉਬਾਰਿ ||੫||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਇਉ ਬਿਲਲਾਇ ||
ਜਿਉ ਜਲ ਬਿਹੂਨ ਮਛੁਲੀ ਤੜਫੜਾਇ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਭੂਖਾ ਨਹੀ ਰਾਜੈ ||
ਜਿਉ ਪਾਵਕੁ ਈਧਨਿ ਨਹੀ ਧ੍ਰਾਪੈ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਛੁਟੈ ਇਕੇਲਾ ||
ਜਿਉ ਬੂਆੜੁ ਤਿਲੁ ਖੇਤ ਮਾਹਿ ਦੁਹੇਲਾ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਧਰਮ ਤੇ ਰਹਤ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਸਦ ਮਿਥਿਆ ਕਹਤ ||
ਕਿਰਤੁ ਨਿੰਦਕ ਕਾ ਧੁਰਿ ਹੀ ਪਇਆ ||
ਨਾਨਕ ਜੋ ਤਿਸੁ ਭਾਵੈ ਸੋਈ ਥਿਆ ||੬||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਬਿਗੜ ਰੂਪੁ ਹੋਇ ਜਾਇ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕਉ ਦਰਗਹ ਮਿਲੈ ਸਜਾਇ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਸਦਾ ਸਹਕਾਈਐ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਨ ਮਰੈ ਨ ਜੀਵਾਈਐ ||
ਸੰਤ ਕੇ ਦੋਖੀ ਕੀ ਪੁਜੈ ਨ ਆਸਾ ||
ਸੰਤ ਕਾ ਦੋਖੀ ਉਠਿ ਚਲੈ ਨਿਰਾਸਾ ||
ਸੰਤ ਕੈ ਦੋਖਿ ਨ ਤ੍ਰਿਸਟੈ ਕੋਇ ||
ਜੈਸਾ ਭਾਵੈ ਤੈਸਾ ਕੋਈ ਹੋਇ ||
ਪਇਆ ਕਿਰਤੁ ਨ ਮੇਟੈ ਕੋਇ ||
ਨਾਨਕ ਜਾਨੈ ਸਚਾ ਸੋਇ ||੭||
Reply Quote TweetFacebook
'Gursevak', the 13th Ashtpadi of Siri Sukhmani Sahib is referring to our Guru Sahibaan. The word "Sant" should not be intrepreted as "Gursikh" here, but rather as Guru Sahib. Please read the book "Sant Padh Nirnai" for further clarification.
The only time the word "Sant" is used for Gursikhs, is when it is written in plural sense.
Example:
Aavho Sant Peyaareo Akath Kee Kareh Kahaani ||
Here, the word "Sant" is used for Gursikhs, because it is telling us to sing Gurbaani.
The word Sant in Sukhmani Sahib is only restricted to Guru Sahib because it is singular.

Secondly, stating facts is not Nindya. Nindya means lying and starting rumors about someone or Guru Sahib to make them appear low and stupid. Sukhdeep Singh is only stating facts.
Reply Quote TweetFacebook
ਸੰਤਾ ਕਉ.ਮਤਿ ਕੋਈ ਨਿੰਦਹੁ; ਸੰਤ ਰਾਮੁ ਹੈ ਏਕੋੁ||) ਨਾਨਕ ਸਾਧ ਪ੍ਰਭ; ਭੇਦੁ ਨ ਭਾਈ||
ਸੰਤ ਤੇ ਰਾਮ ਇੱਕ ਹਨ, ਸਾਧ ਤੇ ਪ੍ਰਭ ਇੱਕ ਹਨ, ਇਸ ਲਈ ਸੰਤ ਤੇ ਸਾਧ ਜੀ ਦਾ ਅਰਥ ਇੱਕ ਹੈ[[/size]

ਹਰਿ ਹਰਿਜਨ ਦੁਈ.ਏਕ ਹੈ; ਬਿਬ ਬਿਚਾਰ.ਕਛੁ ਨਾਹਿ|| ਹਰਿ ਹਰਿਜਨ ਦੋਵੇਂ ਇੱਕ ਹਨ[ ਸੰਤ, ਰਾਮ ਇੱਕ ਹਨ[ ਇਸ ਲਈ ਸੰਤ ਜੀ ਦਾ ਅਰਥ ਜਨ ਜੀ ਹਨ[[/size]

ਜਿਨ੍ਹਾ ਸਾਸਿ ਗਿਰਾਸਿ.ਨ ਵਿਸਰੈ; ਹਰਿ ਨਾਮਾਂ.ਮਨਿ ਮੰਤੁ|| ਧੰਨੁ ਸਿ ਸੇਈ ਨਾਨਕਾ; ਪੂਰਨੁ ਸੋਈ ਸੰਤੁ||) ਜੋ ਸਾਸਿ ਗਿਰਾਸਿ.ਧਿਆਏ ਮੇਰਾ ਹਰਿ ਹਰਿ; ਸੋ ਗੁਰਸਿਖੁ.ਗੁਰੂ ਮਨਿ ਭਾਵੈ|| ਜਿਸ ਪਿਆਰੇ ਨੂੰ ਸੁਆਸ ੨ ਵਾਹਿਗੁਰੂ ਜੀ ਨਹੀਂ ਭੱੁਲਦੇ, ਸੋ ਸ਼ਾਂਤ ਆਤਮਾ ਸੰਤ ਹੈ[ ਸੁਆਸ ੨ ਵਾਹਿਗੁਰੂ ਜੀ ਨੂੰ ਧਿਆਉਣ ਵਾਲਾ ਗੁਰਸਿੱਖ ਹੈ, ਇਸ ਲਈ ਸੰਤ ਤੇ ਗੁਰਸਿੱਖ ਦਾ ਅਰਥ ਇੱਕ ਹੈ[[/size]

I had the above panktis in mind, but thanks for clarifying


Quote

Sukhdeep Singh is only stating facts

what he is stating as facts, i DO NOT consider to be facts. just like how some people on this forum quote this 'unknown" person who wrote that the present mukhi of the taksal is not a man.

In my opinion, i think sukhdeep singh is some sort of ****admin cut**** and comes on this forum to spread his hindu ideology and other sort of manmat of Guru Nanak Dev ji and his beloved gursikhs on this forum.

This is my last post on this topic.r
Reply Quote TweetFacebook
Sorry, you can't reply to this topic. It has been closed.